Help
Welkom!
De community is voor professionals en enthousiasten van onze producten en diensten. Deel en discussieer de beste inhoud en nieuwe marketing ideeën, bouw uw professionele profiel en wordt samen een betere marketeer.
Regels
Welke soort vragen kan ik hier stellen?
Deze community is voor professionals en andere enthousiaste gebruikers, partners en programmeurs. U kan vragen stellen over:
- hoe Odoo te installeren op een specifieke infrastructuur,
- hoe Odoo te configureren of personaliseren naar specifieke zakelijke behoeftes,
- wat is de beste manier om Odoo te gebruiken voor een specifieke bedrjifsbehoefte,
- hoe modules te ontwikkelen voor eigen gebruik,
- specifieke vragen over Odoo dienstaanbiedingen, enz.
Controleer of er al een gelijkaardige vraag bestaat - voordat u ze stelt. U kan vragen zoeken op hun titel of labels. Het is ook OK om uw eigen vraag te beantwoorden.
Vermeid alsjeblieft vragen die te subjectief en argumentatief zijn of niet relevant zijn voor deze community.
Wat moet ik vermijden in mijn vragen?
U zou enkel praktische, beantwoordbaren vragen moeten stellen die gebaseerd zijn op problemen die u ondervind. Chatterige, open vragen verminderen de bruikbaarheid van deze website en duwen andere vragen van de eerste pagina.
Om te voorkomen dat uw vraag wordt gemarkeerd en mogelijk verwijderd worden vermeid u best subjectieve vragen waar ...
- elk antwoord is even valide: "Wat is je favoriete ______?”
- je antwoord is aangeboden samen met de vraag, en je verwacht meer antwoorden: “Ik gebruik ______ voor ______, wat gebruik je?”
- er is geen probleem om op te lossen: "Ik ben nieuwsgierig of andere mensen zich voelen zoals mij."
- we krijgen een open-einde, hypothetische vraag gesteld: "Wat als ______ gebeurde?"
- het is een klacht vermomt in een vraag: "______ suckt, heb ik gelijk?"
Als u één van deze voorbeelden in uw motivatie kan toepassen voor het vragen van het volgende: "Ik wil graag deelnemer in een discussie over ______”, dan zou u dit niet hier moeten vragen maar via onze mailing lijst. Maar als uw motivatie is "Ik wil dat anderen ______ uitleggen aan mij", dan is het waarschijnlijk OK.
(De sectie hierboven was gewijzigd van de Stackoverflow's FAQ.)
Meer over:
- Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van wijzigt u de vraag of voegt u een reactie toe.
- Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van voeg je een reactie toe op de andere antwoorden.
- Antwoorden moeten niet gewoon verwijzen naar andere vragen. Voeg in plaats daarvan een vraag reactie indicatie toe "Mogelijk duplicaat van...". Hoewel het wel ok is om links naar andere vragen of antwoorden bij te voegen die extra relevante informatie toevoegen.
- Antwoorden moeten niet gewoon een link geven naar een oplossing. Bied in de plaats de oplossing aan in uw antwoord, zelfs als het een kopie is. Links zijn welkom, maar moeten enkel antwoorden aanvullen, bronnen toevoegen of extra leesmateriaal toevoegen.
Wat moet ik vermijden in mijn antwoorden?
Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van wijzigt u de vraag of voegt u een reactie toe.
Antwoorden moeten geen vragen toevoegen of uitbreiden. In plaats hier van voegt u een reactie toe op de andere antwoorden.
Antwoorden moeten niet gewoon verwijzen naar andere vragen. Voeg in plaats daarvan een vraag reactie indicatie toe "Mogelijk duplicaat van...". Hoewel het wel ok is om links naar andere vragen of antwoorden bij te voegen die extra relevante informatie toevoegen.
Antwoorden moeten niet gewoon een link geven naar een oplossing. Bied in de plaats de oplossing aan in uw antwoord, zelfs als het een kopie is. Links zijn welkom, maar moeten enkel antwoorden aanvullen, bronnen toevoegen of extra leesmateriaal toevoegen.
Antwoorden moeten geen debat starten Deze community V&A is geen discussiegroep. Vermeid aub debatten in uw antwoord omdat ze vaak de essentie van de vraag verdunnen. Voor korte discussies plaatst u best een reactie.
Wanneer een vraag of antwoord omhoog wordt gestemd zal de gebruiker die deze heeft aangemaakt wat punten krijgen, deze worden "Karma punten" genoemd. Deze punten dienen als een ruwe maateenheid van de community om hem/haar te vertrouwen. Verschillende moderator taken zijn gradueel toegewezen aan de gebruiker gebaseerd op deze punten.
For example, if you ask an interesting question or give a helpful answer, your input will be upvoted. On the other hand if the answer is misleading - it will be downvoted. Each vote in favor will generate 10 points, each vote against will subtract 10 points. There is a limit of 200 points that can be accumulated for a question or answer per day. The table below explains reputation point requirements for each type of moderation task.
1 | upvote, add comments |
10 | downvote |
30 | insert text link, upload files |
50 | insert clickable link, answer own question immediately |
75 | retag, edit wiki questions and answers |
100 | flag offensive, close own questions |
200 | answer/comment by email |
300 | edit any post, view offensive flags |
500 | accept any answer (after 1 week) |
750 | delete any comment |
900 | lock posts |
1000 | delete any question or answer |
Waarom kunnen andere mensen mijn vragen/antwoorden wijzigen?
Het doel van deze website is om een relevante kennisbasis te maken die vragen kan beantwoorden gerelateerd aan Odoo.
Daarom kunnen vragen en antwoorden gewijzigd worden zoals wiki pagina's door ervaren gebruikers van deze website om zo de algemene kwaliteit te verbeteren van de kennis en inhoud. Zulke privileges worden toegewezen gebaseerd op het karma niveau: u kan hetzelfde doen wanneer u karma hoog genoeg is.
Als deze aanpak niet voor u is respecteer de community en gebruik een ander platform.